T% A W F - Forum Romanum

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

#1 2008-05-22 10:19:04

Moonie

stwierdzone adhd

Punktów :   

Kolosik!!!!!!!!!!!!!!!

Czy mogłby ktoś napisać tematy na kolosa, bo gdzieś mi się zgubiły?? Plis...

Offline

 

#2 2008-05-22 12:12:59

asia

stwierdzone adhd

Punktów :   

Re: Kolosik!!!!!!!!!!!!!!!

zagadnienia, ktore podal na zajeciach to:
1) istota i funkcja marketnigu(def. itp)
2)Produkt, analiza struktury
3) segementacja rynku
4) Ceny(funkcja itp)
5) Dystrybucja
6) Promocja
7) Markowanie
9) Zachowanie konsumentow na rynku(proces decyzyjny)
10) metoda BCG ( dojna krowa, gwiazdy)
11) badania marketingowe -
12) 5 sil porter
13)analiza kluczowych czynnikow
14) analiza SWOT

Offline

 

#3 2008-05-22 12:14:13

asia

stwierdzone adhd

Punktów :   

Re: Kolosik!!!!!!!!!!!!!!!

a to juz w tą środe?? ....

Offline

 

#4 2008-05-22 14:48:21

Moonie

stwierdzone adhd

Punktów :   

Re: Kolosik!!!!!!!!!!!!!!!

Dzięki Asiu , no niestety w tą środę, ale oczywiście poradzimy sobie!!

Offline

 

#5 2008-05-22 18:15:46

Buźka ;p

stwierdzone adhd

Punktów :   

Re: Kolosik!!!!!!!!!!!!!!!

jak zawsze

Offline

 

#6 2008-05-22 19:30:24

anishe

stwierdzone adhd

Punktów :   

Re: Kolosik!!!!!!!!!!!!!!!

czy ktoś dysponuje może materiałami od pana Bartosza coś mi sie wydaje że dawał jakieś kserówki czy cuś:/

Offline

 

#7 2008-05-22 20:39:18

Buźka ;p

stwierdzone adhd

Punktów :   

Re: Kolosik!!!!!!!!!!!!!!!

on mial cos dac.. a raczej przeslac na mejla, ale jak na razie chyba tego nie zrobil;/

Offline

 

#8 2008-05-24 13:18:52

nelka

stwierdzone adhd

Punktów :   

Re: Kolosik!!!!!!!!!!!!!!!

ej a w punkcie 13 analiza kluczowych czynnikow czego?


GOOGLE pasterzem moim..

Offline

 

#9 2008-05-24 13:23:54

Zielona

stwierdzone adhd

Punktów :   

Re: Kolosik!!!!!!!!!!!!!!!

analiza kluczowych czynnikow sukcesu

Offline

 

#10 2008-05-24 15:54:12

nelka

stwierdzone adhd

Punktów :   

Re: Kolosik!!!!!!!!!!!!!!!

aano juz do tego doszlam.. a jeszcze prosilabym kogos kto ma mądre notatki np od towarzyszki Zielonej lub Soliny o przyniesienie ich w celu powielenia egzemplarza z góry dziekuję, z poważaniem, B.A. Barracus


GOOGLE pasterzem moim..

Offline

 

#11 2008-05-24 20:55:53

Moonie

stwierdzone adhd

Punktów :   

Re: Kolosik!!!!!!!!!!!!!!!

A ma ktoś coś o tej analizie kluczowych czynników sukcesu?? Jeśli tak, to też proszę o przyniesienie

Offline

 

#12 2008-05-26 16:17:55

polishvodka

Administrator

Punktów :   

Re: Kolosik!!!!!!!!!!!!!!!

analiza SWOT i 5 sil portera... ma ktoś coś o tym z marketingu??

Offline

 

#13 2008-05-26 19:00:06

Buźka ;p

stwierdzone adhd

Punktów :   

Re: Kolosik!!!!!!!!!!!!!!!

a bo ona chyba do tego nie doszla

Offline

 

#14 2008-05-26 19:07:46

nelka

stwierdzone adhd

Punktów :   

Re: Kolosik!!!!!!!!!!!!!!!

5 sił Portera -raz!
Definicja

Jest jedną z metod analizy strategicznej. Nazwa jej pochodzi od pięciu czynników, które rozpatrujemy badając atrakcyjność sektora dla przedsiębiorstw lub potencjalnych inwestorów, jakie szanse i zagrożenia stwarza funkcjonowanie w danym sektorze.

Do czynników tych zaliczamy:
Siła oddziaływania dostawców i możliwości wywierania przez nich presji na przedsiębiorstwa sektora.
Siła oddziaływania nabywców i możliwości wywierania przez nich presji na przedsiębiorstwa sektora.
Natężenie walki konkurencyjnej wewnątrz sektora.
Groźba pojawiania się nowych producentów.
Groźba pojawienia się substytutów.


Siła oddziaływania dostawców zależy od:
stopnia koncentracji sektora,
uzależnienia jakości produktu finalnego od jakości wyrobu dostawcy,
niepowtarzalność wyrobu dostawcy,
łatwości i kosztu zmiany dostawcy,
dużego udziału dostawcy w tworzeniu zysku producentów w sektorze,
możliwości podjęcia przez dostawcę produkcji wyrobu finalnego,
ostrości walki konkurencyjnej w sektorze dostawców.

Siła oddziaływania nabywców zależy od:
stopnia koncentracji sektora nabywcy,
uzależnienia jakości produktu finalnego od jakości wyrobu dostawcy,
niepowtarzalności produktu,
dużego udziału dostawcy w tworzeniu zysku nabywcy,
łatwości i kosztu zmiany dostawcy,
możliwości podjęcia przez nabywcę produkcji wyrobu finalnego,
ostrości walki konkurencyjnej w sektorze nabywców.

Natężenie walki konkurencyjnej wewnątrz sektora zależy od:
koncentracji sektora,
struktura udziałów rynku,
liczba konkurentów.

Groźba pojawienia się nowych produktów i substytutów zależy od:
atrakcyjności sektora, a zwłaszcza od stopy wzrostu popytu i rentowności sektora - im sektor jest bardziej atrakcyjny, tym większe jest zagrożenie nowymi konkurentami; atrakcyjność sektora określają: obecna wielkość sektora, przyszła wielkość sektora i dynamika sprzedaży w poszczególnych latach, obecna i przewidywana rentowność sektora,
wysokości barier wejścia - im są słabsze, tym groźba konkurencji zewnętrznej jest większa; takie jak: ekonomika skali, wysoki poziom technologiczny, brak dostępu do kanałów dystrybucji, formalne bariery wejścia na rynek, bariery celne,
możliwości represji ze strony producentów sektora - jeśli producenci będący już w sektorze są w stanie skutecznie bronić dostępu przez walkę cenową czy zamykanie kanałów dystrybucji, to mniejsza jest groźba pojawienia się nowych rywali.

Należy zauważyć, że groźba pojawienia się substytutu zależy również od szybkości zmian technologii.


GOOGLE pasterzem moim..

Offline

 

#15 2008-05-26 19:23:24

nelka

stwierdzone adhd

Punktów :   

Re: Kolosik!!!!!!!!!!!!!!!

czy analiza strategiczna to to samo co analiza kluczowych czynników? jesli tak to prosze:
Analiza strategiczna swym zakresem obejmuje takie czynniki jak:
· Makrootoczenie - zespół warunków funkcjonowania przedsiębiorstwa wynikający z tego, że działa ono w określonym kraju i regionie. Makrootoczenie bardzo silnie określa możliwości działania i rozwoju przedsiębiorstwa, firma jednak nie jest w stanie tych warunków zmienić. Makrootoczenie ma silny wpływ na firmy tworzy dla nich zestaw szans i zagrożeń rozwojowych.
Makrootoczenie możemy podzielić na następujące segmenty:
1)otoczenie makroekonomiczne – ma najsilniejszy wpływ na przedsiębiorstwa
· koniunktura gospodarcza kraju i świata,
· tendencje wzrostu dochodu narodowego,
· stopa inflacji,
· kursy walutowe,
· dochody,
· bezrobocie,
· dostępność i oprocentowanie kredytów,
· dostępność i koszty nośników energii.
2)otoczenie polityczne
· polityka zagraniczna i wewnętrzna rządu,
· stabilność władzy,
· stosunki międzynarodowe.
3)otoczenie prawne
· przepisy prawne regulujące działalność podmiotów gospodarczych,
· przepisy podatkowe i celne.
4)otoczenie technologiczne
· stan techniki i technologii,
· nowe odkrycia naukowe,
· wdrażanie nowych technologii,
· wydatki państwa na badania i rozwój,
· skupienie władz oraz branży na wysiłek technologiczny.
5)otoczenie społeczne
· wzorce wydatków ludności,
· system wartości,
· normy zachowań,
· subkultury,
· postrzeganie siebie i świata przez ludzi.
6)otoczenie demograficzne
· liczba i struktura ludności,
· przyrost naturalny,
· wykształcenie,
· wzorzec gospodarstw domowych.
7)otoczenie międzynarodowe
· Otoczenie konkurencyjne ( mikrootoczenie )- wszystkie podmioty gospodarcze, które mają z przedsiębiorstwem powiązania kooperacyjne lub konkurencyjne (dostawcy, odbiorcy, konkurenci). W przeciwieństwie do makrootoczenia w otoczeniu konkurencyjnym istniej sprzężenie zwrotne tzn. przedsiębiorstwo oddziaływuje na elementy otoczenia konkurencyjnego i vice versa.
· Przedsiębiorstwo - analizie podlegają wszystkie elementy funkcjonalne w przedsiębiorstwie.


GOOGLE pasterzem moim..

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.fpmgr.pun.pl www.huntik.pun.pl www.habanina23.pun.pl www.wos.pun.pl www.erpegia.pun.pl